Czy wiesz dlaczego warto ćwiczyć w domu?

Oto 10 powodów, dlaczego warto ćwiczyć w domu!

Czy wiesz, dlaczego warto ćwiczyć w domu?

Warto ćwiczyć w domu, ponieważ wzrasta świadomość własnego ciała, nasze samozadowolenie, a co najważniejsze sport to samo zdrowie! Bez względu na to, na jakim etapie jesteś! Wysiłek fizyczny nie tylko wpływa na naszą sylwetkę, ale też na funkcjonowanie organizmu!

Może jesteś osobą, która zna korzyści z aktywności, ale po prostu nie chce Ci się ruszyć z łóżka!
Zatem jak zawalczyć wewnętrznego lenia i sprawić, aby kanapa stała się mniej wygodna?

Należę do osób, które nie lubią chodzić na siłownie. Omijam tę krainę potu i łez, bo po prostu się wstydzę! Czuję się nieswojo i moje treningi są nieefektywne. To normalne.

Jestem żywym dowodem na to, że warto ćwiczyć w domu!

Ćwiczenia wykonywane w domu są równie efektywne co ćwiczenia na siłowni. Przyznaję się bez bicia, też miałam problem z zza wygodną kanapą. Nawet jak był czas na trening między pracą czy po pracy odkładałam go na inny dzień, bo wolałam leniuchować. Zawsze znalazłam jakieś wymówki.

Więcej mamy lenistwa w umyśle niż w ciele

Francois de La Rochefoucauld

Co mnie zmotywowało do regularnych ćwiczeń?

Uświadomiłam sobie wszystkie korzyści płynące z aktywności fizycznej, lecz to było za mało. Nie widziałam efektów po pierwszym treningu, więc zawsze znajdowałam powód, aby nie ćwiczyć.

Zaczęłam obserwować bardzo dużo profilów fitness na Instagramie i z zazdrością patrzyłam na wszystkie wyrzeźbione Panie. Te Panie dały mi kopa motywacyjnego! Zrozumiałam, że nic samo się nie wydarzy.

„Czemu ja miałabym tak nie wyglądać? Ładne pośladki same się nie zrobią!”

Zaczęłam więc regularne treningi bez wymówek i nie żałuję!

Oto 10 powodów, dlaczego warto ćwiczyć w domu:

1. W domu możesz ćwiczyć, kiedy chcesz

Grafiki ćwiczeń w klubach już Cię nie obowiązują! Ćwiczysz, wtedy kiedy chcesz. Po śniadaniu, czy nawet późnym popołudniem. Dodatkowo możesz pogodzić to z obowiązkami domowymi. Jeśli jesteś młodą mamą, możesz ćwiczyć, wtedy kiedy dziecko śpi lub ćwiczyć z dzieckiem!

2. Oszczędzasz czas, nie chodząc na siłownie

Czas, który poświęciłabyś na dojazd do klubu, poświęcasz na trening w domu!

Jedziesz na siłownie 30 minut? Teraz możesz ćwiczyć 30 min dłużej, zacząć trenować o godzinie, w której wychodzisz z domu na siłownie lub poświęcić dodatkowy czas swojej rodzinie.

Wystarczy 30 minut dziennie regularnego treningu, a z efektów będziesz zadowolona!

3. Oszczędzasz pieniądze

Treningi w domu są w pełni darmowe! W internecie jest dużo darmowych treningów, które możesz wykonywać sama! Możesz znaleźć krótkie filmiki z instruktażem jak wykonać ćwiczenia lub cały trening, w którym jest wszystko wyjaśnione. Takie treningi możesz robić np. z Ewą Chodakowską na Instagramie.

4. Sprzęt jest tani i łatwo dostępny

Jedyny koszt jaki ponosisz to zakup maty ewentualnie gum do ćwiczeń! W internecie jest mnóstwo tanich sprzętów do ćwiczeń. Pieniądze wydasz jednorazowo a zakup starczy Ci na dłuższy czas!

Mate do ćwiczeń możesz dostać nawet od 30 zł.

Pieniądze przeznaczone, na co miesięczne pójście na siłownie możesz odkładać na super buty lub wymarzone wakacje!

5. Komfort

Każda z nas zna to uczucie, kiedy wchodzisz na siłownie i myślisz, że wszyscy gapią się tylko NA CIEBIE! Może wstydzisz się ćwiczyć w grupach?

W domu wcale nie musisz się tym przejmować!

Możesz także ubrać dowolne ubranie do sportu, nie przejmując się opinią innych, ćwiczyć w tempie, które Ci odpowiada a jeśli po dziesięciu minutach padniesz wycieńczona na matę, to wiesz o tym tylko Ty!

6. W domu możesz puszczać własną muzykę

Nie wszyscy lubią ćwiczenia w słuchawkach lub słuchać tego, co dzieje się dookoła. Nie zawsze muzyka puszczana w siłowniach jest fajna.

W domu puszczasz, co chcesz i jak głośno chcesz! Sport na pewno będzie przyjemniejszy przy ulubionej muzyce. Poza tym nie musisz słuchać rozmów innych oraz męczyć się z poprawianiem słuchawek, które zawsze się wypadają.

7. Masz własną łazienkę do dyspozycji

Kolejnym fajnym powodem jest własna łazienka!

Nie lubisz publicznych łazienek? Ja też nie. Po treningu od razu chcesz się umyć, jednak nie przepadasz za publicznymi łazienkami i kiedy wracasz do domu tramwajem prosto z siłowni bez prysznica, to nie czujesz się za dobrze.

W domu możesz od razu wskoczyć pod prysznic bez klapek i obaw, że musisz się spieszyć, bo kolejna osoba czeka.

W domu Twój prysznic trwa tyle ile Ty chcesz.

8. Poprawa samopoczucia

Każdy wysiłek powoduje wzrost produkcji endorfin, czyli hormonów szczęścia. Mogą powodować także uczucie euforii, zadowolenia i błogości. Ćwiczenia poprawiają nastrój. Regularna aktywność fizyczna przeciwdziała efektom nagłego stresu.

9. Wykonujesz ćwiczenia dokładniej

W domu masz ten komfort, że nikt nie patrzy i nikt Cię nie rozprasza. Kiedy skupisz się tylko na sobie, na swoim celu ćwiczenia będą efektywniejsze.

10. Trenując, masz wiele korzyści takich jak:
  • Lepsza jakość życia
  • Lepsze Samopoczucie
  • Lepsza sylwetka i postawa
  • Mniejsza podatność na choroby
  • Gibkość
  • Większość gęstość kości

Podsumowanie

Mam nadzieję, że wymienione korzyści zachęciły Cię do ćwiczeń w domu.

Aktywność fizyczna to inwestycja w przyszłość. Dlatego zejdź z kanapy, zakładaj wygodne ciuchy i zrób pierwszy krok! Trenując w domu będziesz czuła komfort, dzięki czemu poczujesz się pewnie na macie i nie zrezygnujesz!

„Ci, którzy myślą, że nie mają czasu na uprawianie sportu, prędzej czy później będą musieli znaleźć czas na chorobę.”

Edward Stanley

Jeśli jesteś już osobą ćwiczącą, podziel się w komentarzu tym, co Ciebie zmotywowało do ćwiczeń!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x