Śniadanie – 10 pomysłów jak zdrowo zacząć dzień!

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia! Powinno dostarczyć Ci 25-30% całodziennej kaloryczności diety, czyli 450-650 kcal, w zależności od zapotrzebowania kalorycznego!

Spożycie zdrowego posiłku stymuluje poziom energii, a także powoduje wzrost metabolizmu w organizmie, co z kolei wpływa na aktywność fizyczną i dobrą formę w czasie dnia. Kolejną zaletą zjedzenia śniadania jest to, że twój mózg będzie szybciej i efektywniej przyswajał wiedzę, a także wzrośnie twój poziom skupienia. Zdrowe śniadania są łatwe i szybkie w przygotowaniu!

Jakie zalety ma jeszcze spożywanie śniadania?

Jeśli zaczniesz dzień porządnym śniadaniem zwiększą się zdolności poznawcze takie jak:

  • Koncentracja
  • Kreatywność
  • Pamięć
  • Poprawia się nastrój i zadowolenie
  • Zmniejsza się ryzyko chorób serca i cukrzycy oraz poprawia się odporność

Jakie są skutki niejedzenia śniadań?

  1. Brak energii – najskuteczniejszy sposób na pozyskanie energii to zjedzenie dobrego śniadania!
  2. Większy apetyt – niejedzenie śniadań znacznie wpływa na wzrost masy ciała! Jeśli nie zjesz śniadania wydaje Ci się, że zmniejszasz ilość spożywanych kalorii. Nic bardziej mylnego! Po długim śnie Twój organizm potrzebuje „paliwa”, które aktywuje Twój metabolizm. Jeśli nie zjesz śniadania Twój metabolizm działa wolniej i przechowuje tłuszcz na później co wiąże się z tym, że na kolejnych zakupach będziesz musiała szukać większych rozmiarów.
  3. Złe samopoczucie – niejedzenie śniadań sprawia, że czujesz się drażliwa oraz zestresowana, co działa również na osoby w Twoim otoczeniu. Jeśli odczuwasz wahania nastroju przeanalizuj swoją dietę.
  4. Osłabiony układ odpornościowy – organizm przestaje posiadać pokłady energii i stanie się podatny na infekcje.
  5. Dolegliwości układu trawiennego – niedostarczenie substancji odżywczych prowadzi do nieprawidłowego trawienia i zaparć. Dlatego dodaj do śniadania błonnik, który reguluje pracę jelit.
  6. Zwiększone ryzyko chorób serca

Dane Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazują, że śniadanie jest pomijane przez coraz większą liczbę osób. Przyczynami pomijania śniadań jest często brak czasu lub apetytu, potrzeba dłuższego snu, a także odchudzanie. Jednak jedzenie śniadań jest bardzo ważnym nawykiem żywieniowym! Pomijanie ich ma negatywny wpływ na Twoje zdrowie jak np. zwiększenie ryzyka wieczornego i nocnego podjadania czy dłuższe przetwarzanie informacji oraz reakcji na bodźce.

Co powinno zawierać śniadanie?

W porannym posiłku nie może zabraknąć:

  • Wartościowych węglowodanów, tak aby długo utrzymać uczucie sytości.
  • Produktów zbożowych (np. pieczywa czy płatków zbożowych), które dostarczają witaminy z grupy B, błonnika i składników mineralnych
  • Warzyw strączkowych (np. soczewica, fasola, ciecierzyca).
  • Białka, czyli podstawowego budulca mięśni, więc prawidłowo skomponowane śniadanie koniecznie powinno je zawierać!

Białko regeneruje, podkręca przemianę materii, zwiększa spalanie kalorii, pomaga utrzymać i rozwijać masę mięśniową, jest niezwykle pomocne na redukcji i niezwykle przyjazne „na masie”.

  • Owoców i warzyw, które są źródłem błonnika oraz niezbędnych witamin.
  • Produktów mlecznych, ponieważ są źródłem wapnia, witamin A, D, E, K, a także witamin z grupy B.
<a href="https://pl.freepik.com/zdjecia/jedzenie">Jedzenie zdjęcie utworzone przez jcomp - pl.freepik.com</a>

No dobrze, ale co przygotować na pełnowartościowe śniadanie?

Podpowiadam więc co możesz przygotować nie tracąc na to mnóstwa czasu!

1.Omlet bananowy

Śniadanie

2. Owsianka

Śniadanie

3. Omlet

Śniadanie

4. Placuszki kukurydziane na kefirze

Śniadanie

5. Placuszki bananowe na serku wiejskim

Śniadanie

6. Placki twarogowe

Śniadanie

7. Puszyste naleśniki

Śniadanie

8. Jajecznica ze szpinakiem

Śniadanie

9. Sałatka z kiełkami i serem feta

Śniadanie

10. Kanapka z mozzarellą, hummusem i kiełkami

Śniadanie
Zdjęcie symboliczne

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x