Kształtowanie kobiecej sylwetki — fakty

Kształtowanie kobiecej sylwetki — W internecie znajdziesz wiele „dobrych rad” na ten temat. Instagram kipi od zdjęć wyrzeźbionych Pań, a my obserwując je, podążamy marzeniami za piękną sylwetką.

Nasuwa się pytanie „czemu ja tak nie wyglądam”?

Pamiętaj, że zdjęcia w social mediach nie mają dużo wspólnego z rzeczywistością. Długie nogi, płaski brzuch, talia osy… A dlaczego nie widzimy zdjęć tych osób takimi, jakie są? Piękne, naturalne, bez filtrów i fotoszopu? Czasem można się nieźle zdziwić, tym co ludzie potrafią zrobić dla „fejmu”.

Pomyśl, dlaczego Ty masz czuć się gorzej po zobaczeniu takiego zdjęcia?

Nie wierz w to, co widzisz w social media, a wręcz zacznij wierzyć w siebie!

Szczupłe nogi, płaski brzuch, smukłe ramiona i jędrne pośladki wydają się proste i szybkie w wykonaniu, ale wcale tak nie jest.

Każda kobieta lubi czuć się piękna, ale hola hola- nic się samo nie wydarzy.
Zapominamy o kilku ważnych faktach.

Fakt nr 1 – Każda kobieta jest inna!

Każde ciało jest inne i nie ma uniwersalnego piękna! Każda z nas jest piękna i wyjątkowa na swój sposób. Jeśli chcesz być szczuplejsza lub bardziej krągła, zastanów się, jaki masz typ sylwetki. Pracując nad wyglądem, nie zmienimy całkiem naszej sylwetki.
Najprostszy podział to:

Figura jabłko:

Co ją wyróżnia?

Szczupłe nogi, szerokie ramiona, duży biust, małe wcięcie w talii.

Figura gruszka:

Co ją wyróżnia?

Wąskie ramiona, szerokie biodra, wyraźne wcięcie w talii, mały/średni biust.

Figura klepsydra:

Co ją wyróżnia?

Równomierne proporcje, wyraźne wcięcie w talii, duży/średni biust

Figura odwrócony trójkąt:

Co ją wyróżnia?

Szerokie ramiona, wąskie biodra, brak wcięcia w talii, zgrabne nogi, średni biust.

Figura H:

Co ją wyróżnia?

Biodra i ramiona podobnej szerokości, brak wyraźnego wcięcia w talii.

Podział sylwetki

Jeśli jedna cecha charakterystyczna różni się od Twojego typu figury, nie znaczy, że nie jesteś tym konkretnym typem figury. Istnieje niewiele sylwetek dopasowanych w 100% do danego typu. Niektóre sylwetki są nawet na granicy jednej, a drugiej.

Fakt nr 2 – Dieta nie musi oznaczać wyrzeczeń!

Dieta bez wyrzeczeń

Tak jak mówiłam już nieraz- DIETA NIE MUSI OZNACZAĆ WYRZECZEŃ! Najprostszy błąd, który można popełnić to jeść mniej.

Co przychodzi Ci na myśl, kiedy usłyszysz słowo „dieta’?

Na pewno wyobrażasz sobie liście szpinaku, jarmuż czy szklankę wody, pomidor i ogórek. Chodzenie codziennie na wagę i sprawdzanie ile przez tę dobę schudłaś.
Nie brzmi kusząco, prawda?

Jeśli chcesz schudnąć/przytyć powinien być to w pełni i odpowiednio zaplanowany proces.

Powiedzieć C i sekret?

Kluczem do zdrowia i pięknej sylwetki nie jest ilość a jakość jedzenia ;).
Dokładnie czytaj skład produktów, nie sugeruj się obrazkami przedstawiającymi piękną talię.
Ograniczenie cukru – nie znaczy to, że już nigdy nie poczujesz w ustach słodkiego smaku! Ograniczenie nie znaczy zrezygnowania. W internecie jest mnóstwo przepisów na słodkie fit dania i przekąski!

Zdrowa dieta

Jeśli potrzebujesz, mogę wrzucić na stronę tabelę ze szkodliwymi substancjami dodawanymi do żywności, ich podział i szkodliwość 🙂 Daj znać w komentarzu 🙂

Fakt nr 3 – Przemyślany trening

Kształtowanie kobiecej sylwetki

A gdyby trening stał się przyjemnością, a nie koniecznością? Gdyby zaczęło chodzić nie tylko o efekt, ale o przyjemność?
Wiele kobiet zapisuje się na zbyt intensywne treningi lub forsuje się po to, aby otrzymać efekt w 2 tygodnie. A co za tym idzie — zniechęcenie.
Najlepiej dopasuj trening do swoich potrzeb, rób tyle, ile możesz – nawet jeśli będzie to 15 minut bądź z siebie dumna i nie wstydź się tego! Nie musisz nic nikomu udowadniać. Nie forsuj swojego ciała, a jeśli nie dajesz rady, to po prostu przestań. Metodą małych kroczków będziesz mogła wykonywać coraz dłuższe treningi 🙂

Przestań również wierzyć w bzdury typu:

  • Trening w domu jest mniej efektywny niż na siłowni,
  • Brzuszki sprawią, że będę mieć płaski brzuch (brzuszki wzmocnią mięśnie i ujędrnią skórę)
  • Jeśli przerzucę się na sztangę cięższą o 20 kg, to szybciej wyrzeźbię ciało,
  • Aby wyrzeźbić określaną parte mięśni, muszę skupić się tylko na niej (to tak jakbyś chciała czytać tylko 1 książkę i dopóki nie zrozumiesz jej w stu procentach, to nie weźmiesz się za kolejną).

W ile podobnych bzdur jeszce wierzysz?

Fakt 4 – Dążenie do celu

Dążenie do celu- Kształtowanie kobiecej sylwetki

Piękne ciało to zdrowe ciało.
Kształtowanie kobiecej sylwetki – to proces samozaparcia i determinacji. Mając konkretny cel, musisz podjąć konkretne działania, żeby go osiągnąć. Nie zrażaj się, nie widząc efektów po kilku dniach! Nie szukaj wymówek.

Pamiętaj, że kiedyś będziesz w miejscu, o którym teraz marzysz. Będziesz podziwiać swoją świetną figurę, a także będziesz dumna z siebie, że udało Ci się to osiągnąć.
Gwarantuję, że pokochasz ten proces 🙂

„Wyglądaj jak wyglądasz i czuj się z tym dobrze”.

Olga Tokarczuk

Na koniec!

Kształtowanie kobiecej sylwetki wcale nie jest takie straszne!

Zacznij pracować nad własną samooceną i zdobywaj świat!

Jeśli dotrwałaś do końca, koniecznie daj znać czy podobał Ci się wpis!
Jeśli chcesz dać komuś trochę motywacji śmiało napisz w komentarzu :).

Zapraszam również do mojego poprzedniego wpisu 🙂
Trzymaj się ciepło!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Articla
8 miesięcy temu

Bardzo dobry wpis. Nie warto się porównywać do kogoś, lepiej pokonywać swoje własne słabości każdego dnia małymi krokami 🙂

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x